Wednesday, January 16, 2013

a new smile after almost 2 years :)

In the Name of Allah the Most Gracious and Merciful

15 January 2013

marks something in one of the chapters of my life. Listen listen listen !!! aku dah merdeka hoi setelah dekat2 2 minggu bergelumang dengan monster2 exam yang menkautkan itu. hehe. books, see you soon after 2 weeks. or mybe more than that. cuti dah hoi buat ape nak bukak buku. hehe

semalam lepas lepas habis exam tu p mansoura setelah melantak ayam al-baik. ye la dekat sebulan jugak la x g tukar rubber band tu. naik geli pon ada dah. hehe. sampai2 decide nak jumpe Dr Hafiz sebab nak tnya bila aku boleh bukak braces. sebab hanya dia yang boleh tentukan aku boleh tanggal benda laah tu bila. Dr Hafiz ni payah sikit nak jumpe dia. nak jumpe dia kena tunggu lama sebabnya dia dekat2 maghrib baru masuk klinik. maklum la, bos. haha

jumpe2 tu belum sempat Dr nak buat ape2, terpancul soalan keramat. Dr, when can I remove the braces ? dia check2 occlusion aku ape semua, lepas tu dia cakap, boleh bukak hari ni jugak. congratulations. haha. mau nya tak terkejut beruk sebabnya aku x prepare mental fizikal. haish doktor ni. macam tak percaya pon ada. haha dramatik la pulak

sebelum masuk tu aku dah bayar 900 genih. so hutang aku ada 2000 genih lagi. ulang suara, DUA RIBU genih. T__T mana nak cekup duit ni. :'( memang dah tahap tinggal negatif dah duit ni. nangis air mata darah 3 tangki. tapi naseb baik jugak buat awal-awal sebab sekrang harga dah naik. metallic mcm aku pakai ni dah jd 6000 genih instead of 5500 genih. kalau ceramic tu dah jd 6500 genih instead of 6000 genih je.banyak kot 5500 genih tu. orang kaya takpe laaaa buat ceramic -.-

ok enuff dah pasal complaint x cukup duit ni. complaint2 pon bukannya duit tu beranak tibe2. lain la kalau mak tibe2 nak sponsor anak dara dia ni. hikhik :p

ok back to pakai braces. start pakainya 17 april 2011. lagi 3 bulan cukup 2 tahun pakai. mak aihh, lama kot. kalau ada anak kecik, hampir semua dah gigi susu dah tumbuh. hahah. x pasal. (padahal 2.5 tahun baru semua gigi susu tumbuh) time2 pre dental dulu punya la rajin hanya Allah yang tahu kalau bab2 p mansoura ni. seminggu sekali weyh. hahahha. masuk first year, 2 minggu sekali. masuk second year, hambik kau sebulan sekali. hahahah. dari tambang pejot (kete) yang 5 genih je dulu2, tibe2 naik jd 6 genih. -.- duit lagi. sebab tu la aku pokai sekarang ni. hahah. x pasal2 

mula2 pakai dulu, sakit gigi tu tak yah cakap la. azab weyhh. haha. nak makan pon payah. makan bubur je hari2. haha. kalau la sepanjang pakai braces 2 tahun ni aku makan bubur je. memang confirm la lagi kurus dari snsd. hahahhaha. tapi masalahnya, makan tu tak ingat dunia. semua benda nak makan. -.-'

dulu kan, masa mula2 pakai macam2 feeling ada. pernah terdetik kat hati aku buat keputusan yang salah bila pakai braces. tapi lepas dapat semangat dari surinie, aku teruskan jugak. hahah. tolong la jgn dramatik sgt ayat tu. lack of motivation kot. hahaha. ape la anis syahirah ni -.-

kalau dulu, pening nak pilih warna ape. macam2 ada. mix biru pink la hitam pink la bla bla bla. tapi last sekali aku pilih merah. kalau la tahu tu last boleh pilih, nak je aku mixkan warna pepel ngn kuning. hahahha

sabtu ni kena p mansoura lagi. amik retainer. kena g cepat2 sebab gigi aku mcm dah gerak sikit. -.-' lagipon ahad ni dah say ehllo tu malaysia tercinta. eh ? hahha. tu pon masalah jugak, ingat kucing, anjing ngn jerung he ke yang ada masalah ? haha semua orang dah p  klinik gigi tu T__T. 

tapi...
kesedihan dalam kegembiraan. rasa down pon ada ni. ini seriuss. hmm

 ain cakap, aku nampak lain bila bukak braces. ye la, tempoh dia tengok aku pakai braces lagi lama dari aku x pakai. hahaha

nah, nak tempek gambar byk2. muntah la tengok gambar aku. haha. x kire nak letak jugak. hehe




sebelum duduk kusi gigi dan selepas cabut braces.

Doktor ni tengah amik impression untuk buat retainer.

penat aku cari gambar aku namapk gigi bile senyum. tak jumpeee T__T ni je yang mampu. kalau zoom tu bole la nmpak sikit gigi. -.- plis excuse my ugliness. haha

lagi satu, aku x cakap pon kat mak aku yang braces dah buang. konon2 nak bg seprais. hahahhahah.

p/s : makan last seblum bukak braces ngn makanan first lepas bukak braces adalah ayam. nampak sangat hantu ayam -.-

4 comments:

eiwaSD said...

okay, orang laen! HAHAHHAHA :p

eiyrararara said...

orang lain ? maksudnya ?

eiwaSD said...

mksudnya dh jd cm org lain laa...haiyaaa mu ni gk eh..wak x pehe plok doh -.-

eiyrararara said...

mcm mana pulak aku jd orang lain. -.-