Tuesday, November 13, 2012

tragedi Asnan Gamil :'(

In the Name of Allah the Most Gracious and Merciful

siapa sangka, 2 hari lagi kita umat Islam nak smbut tahun baru, awal muharam, satu tragedi yang benar2 memberi kesan kepada budak2 Asnan Gamil. budak2 kelas aku. *aku tahu ayat aku skema nak mati tapi aku dah tepu ayat bm dah hari ni*

tahun nii, dah 3 tahun aku study kat mesir. Tahun Dua Pergigian. life as a dental student, mmg tak dapat nak lari dari api, sibertaya (pelita), alcohol, wax etc. dari pre-dental lagi, setiap minggu dok bawak alcohol, sibertaya, wax p kelas. 

sape sangka, hari ni, sibertaya meletup. alcohol dalam tu tersimbah ke baju sorang budak kelas aku. ada satu lubang kat sibertaya yang tertutup menyebabkan pressure dlm tu increase. tu yang explode. satu group dengan aku. dok depan aku. trauma pagi tadi tak hilang lagi ni. terbayang-bayang saat api menyambar baju ummu. Allah Allah.

satu kelas hilang fokus, satu kelas dalam trauma, satu kelas tergamam. lebih2 lagi aku yang tengok macam mana dia disambar api dan keadaan dia kat hospital sebelum doktor balut muka. ada akak medic cakap 3rd degree burn. ada yang cakap 2nd degree burn. nth aku pon tataw. kalau 2nd degree burn, paling painful. kalau 3rd degree burn, painless tapi dah sampai full thickness of skin.

aku tak dapat nak bayangkan aku kat tempat ummu. api menyambar badan. aku yang guna api untuk wat shellac special tray tu pon dah pedih2 menjerit satu rumah, ni baru panas kat dunia, belum lagi panas kat akhirat. T__T

quiz ortho doctor yang carry marks tu mmg hancur la. tembak ikut sesedap hati je. ye lah kepala mmg dah tak boleh fokus. terbayang2 kejadian td. sampai sekarang asyik dok rewind dalam kepala. aku memang salute la kat metot. reflex action dia sangat lah laju. aku dok static tataw nak buat apa. kaki taknak bg kerjasama. cumanya aku kalih belakang cari ismah. terus peluk dia. air mata tak dapat nak tahan kot T__T

so, mohon kita semua doakan ummu. mana tahu antara kita, Allah pilih doa dia untuk dikabulkan.

اِذْهَبِ البَأْسَ رَبَّ النَّاسِ وَاشْفِ أَنْتَ الشَّافِي لاَ شِفَاءً إِلَّا شِفَاؤُكَ شِفَاءً لَا يُغَادِرُ سَقَماً

" Jauhkanlah dia dari kesakitan, wahai Tuhan sekalian manusia, sembuhkanlah dia, dan engkaulah maha penyembuh yang tidak akan datang kesembuhan kecuali datang dariMu, kesembuhan dari jenis yang tidak 
akan kembali penyakitnya

Ya Allah, berilah kekuatan dan ketabahan kepada UMMU NABILA BT SUHARDI, sahabat aku yang dipilih untuk diuji Allah. moga ummu terus kuat. semoga kami jugak kuat nak bagi moral support kat dia. :)

No comments: